Śpiąca Królewna.
Far Cry jest na pierwszy rzut oka zwyczajn± gr± z gatunku FPS, propaguj±c± widok z perspektywy pierwszej osoby. Jednak porzucaj±c pozory, stajemy przed niesamowit± gr± akcji, wykorzystuj±c± do granic mo¿liwo¶ci rozleg³e (i chodzi tutaj o naprawdê wielkie, daj±ce siê bacznie obserwowaæ) ¶rodowisko. Ju¿ samo pole widzenia, wed³ug autorów ponad 800 metrów, podczas patrzenia na bajeczn± zatokê czy gêsto zaro¶niêt± d¿unglê pozostawia inne tego typu produkcje daleko w tyle, niejednokrotnie zapieraj±c dech w piersiach ogromem szczegó³ów i jako¶ci± grafiki. Historia przedstawiona przez autorów jest ciekawym wstêpem do ca³ej opowie¶ci. G³ówny bohater, Jack Carver, chc±c oderwaæ siê od spo³eczno¶ci wielkich miast rozwin±³ niewielki biznes przewo¼niczy na po³udniowym Pacyfiku. Zg³osi³a siê do niego urodziwa dziennikarka, z pro¶b± o przetransportowanie jej w rejon wysp Mikronezji. Oczywi¶cie ho³duj±c zasadzie - piêknym kobietom nie nale¿y odmawiaæ, nasz bohater zgodzi³ siê wykonaæ to zadanie, wygl±daj±ce na prost± wycieczkê po s³onecznych rejonach. Niestety zaraz po dotarciu na miejsce, jego ³ód¼ zosta³a ostrzelana i zatopiona przez nieznane jednostki militarne, piêkna pani gdzie¶ przepad³a, a Jack zosta³ sam na sam z mieszkañcami wyspy. Niestety oka¿± siê to byæ nie tylko krwio¿ercze zwierzêta, a jego g³ównym celem bêdzie… przetrwanie i znalezienie wyj¶cia z tego piek³a na ziemi. Rozgrywane na bardzo rozleg³ym i zró¿nicowanym terenie zadania nie s± z góry narzucone. Gracz penetruj±c okolicê, sam natknie siê na problemy czy ³amig³ówki, wymagaj±ce spe³nienia okre¶lonych warunków, by móc kontynuowaæ wêdrówkê w poszukiwaniu zaginionej dziennikarki i sposobu wydostania siê z tej przeklêtej wyspy. Zwiedzi przy tym nie tylko niebezpieczne, gêsto poro¶niête tropikaln± ro¶linno¶ci± lasy czy gor±ce pla¿e, które s± wizytówk± tej gry. Autorzy postarali siê równie¿ w odtworzeniu ciekawych kompleksów, zarówno podziemnych, jak i wnêtrz budynków. Zró¿nicowanie to jest szczególnie wyra¼ne podczas dobierania odpowiedniego arsena³u w razie zagro¿enia - na przestrzeniach doskonale spisze siê karabin snajperski, pozwalaj±cy na eliminacje celów z ogromnych odleg³o¶ci. W pomieszczeniach natomiast najlepiej zda egzamin strzelba, doskona³a na niewielkie dystanse. Równie ciekawym elementem Far Cry s± przeciwnicy, a dok³adnie rzecz bior±c - sztuczna inteligencji (AI). Autorzy zrezygnowali zupe³nie z zachowania opisywanego skryptami (gotowymi schematami). Oponenci reaguj± w czasie rzeczywistym na poczynania gracza, je¶li tylko go zauwa¿±. Ju¿ szmer czy jaki¶ dziwny odg³os dzia³a na nich jak czerwona p³achta na byka. Do tego nie trzymaj± siê konkretnych po³aci terenu i potrafi± go wykorzystaæ, chowaj±c siê za przeszkodami czy zachodz±c gracza z kilku stron jednocze¶nie. Je¶li ju¿ go wytropi±, potrafi± ¶cigaæ jak psa przez ca³a wyspê. A wy¿si ranga oficerowie s± w stanie wezwaæ okoliczne posi³ki na pomoc w ³apaniu zbiega. Poza rozbudowan± rozgrywk± single-player Far Cry umo¿liwia grê wieloosobow±. Gracz mo¿e stawiæ czo³a ¿ywym oponentom na ró¿nego rodzaju mapach - otwartych zamkniêtych, w kilku trybach (np. Deathmatch czy Capture the Flag). * Musisz siê zalogowaæ aby zobaczyæ linki * * Musisz siê zalogowaæ aby zobaczyæ linki * <Crack+Spolszczenie> Has³o: * Musisz siê zalogowaæ aby zobaczyæ linki * |