Śpiąca Królewna.
OPIS:
Przede wszystkim, je¶li jeste¶ zbyt leniwy, aby przeczytaæ wszystkiego to nie mêcz nas problemami lub pytaniami tylko zajrzyj do FAQ Dziêki temu pluginowi mo¿emy siê ³±czyæ w czasie gry z innymi serwerami które s± dostêpne na serwerze poprzez wpisanie w say: /server To nie prosty plugin dla prostych ludzi, którzy chc± czego¶ wiêcej ni¿ tylko kilka prostych funkcji. Je¶li nie jest to, co chcesz, to ok. Potem wystarczy przej¶æ wzd³u¿. Plugin ten robi wiele rzeczy, które mog± byæ w³±czone lub wy³±czone niezale¿nie od CVARów: ● po uruchomieniu go czyta dostêpne serwery z SERVERFILE (amxmodx/config/serverlist.ini) ● say: /server pokazuje listê dostêpnych serwerów (je¶li redirect_manual 1) - ludzie mog± wybraæ numer z listy i s± natychmiast prze³±czani do serwera ● gdy serwer jest pe³ny, s± automatycznie prze³±czani do serwera losowego lub nastêpnego z listy - redirect_auto kontroluje to ● limit mo¿na ustawiæ ile administratorów mo¿e byæ w tym samym czasie ● kiedy serwer z listy jest pe³ny albo zdech³ to jest wy³±czony w menu i gracze nie s± przekierowani tam automatycznie - a by sprawdziæ czy server zdech³ redirect_check_method wynosiæ musi >0 i sprawdziæ czy jest pe³ny przy pomocy redirect_check_method wiêkszego od 1 ● servery og³aszaj± ka¿de redirect_announce seconds - ustaw je na 0 aby wy³±czyæ to og³aszanie, lista serverów jest pokazywana jako wiadomo¶æ HUD dla ¿ywych graczy na górze, a dla trupów gdzie¶ na ekranie, wiêc nie jest zakrywana przez "spectator bars" (paski ogl±daj±cych!?!?); jak du¿o informacji ma wiadomo¶æ zale¿y od check_method ● zalo¿no¶æ od redirect_check_method mo¿e byæ sprawdzona przez bycie serwerwa full/off a nawet obecnej mapie, liczba obecnych graczy i maksymalnych ich liczbie mo¿e byæ wy¶wietlana w menu i w og³oszeniach - kiedy nie ma serevera na automatyczne przekierowanie, gracz jest wywalany z odpowiedni± wiadomo¶ci± ● gdy kto¶ jest przekierowywany rêcznie lub automatycznie, innym graczom wy¶wietla siê wiadomo¶æ kto siê prze³±czy³ i na jaki serwer ● jest równie¿ og³oszenie, ¿e ludzie mog± powiedzieæ /follow i prze³±czaj± siê tam gdzie prze³±cza³ siê ostatni prze³±czaj±cy siê gracz, funkcja mo¿e byæ w³±czona lub wy³±czona przez CVAR (redirect_follow) ● plugin jest w ró¿nych jêzykach (a wiêc musisz umie¶ciæ xredirect.txt w amxmodx/data/lang/) ● serwer mo¿e pokazaæ, kto przychodzi i jakiego serwera siê prze³±czy³ ● w³asny adres IP jest wykrywany i automatycznie wy³±czany na li¶cie serwerów - automatyczne wykrywanie nie dzia³a, je¶li u¿ywasz nazw DNS w SERVERFILE - w tym przypadku nale¿y ustawiæ adres serwera DNS na w³asny serwer w redirect_external_address do wykrywania do pracy - wykrywania w³asnych serwerów. ● kiedy CVAR redirect_retry jest ustawiony na 1 serwer mo¿e umie¶ciæ ludzi w kolejce, aby ponowiæ próbê byæ przekierowany z powrotem do ostatniego serwera (np. gdy s± one automatycznie przekierowywane, ale tylko chcesz graæ na serwerze s± te¿ pod³±czone) INSTALACJA: ● xredirect.amxx --> /plugins ● xredirect.sma --> /scripting ● xredirect.inc --> /scripting/include - tylko jak by¶ chcia³ kompilowaæ ● (trzeba plik stworzyæ) serverlist.ini --> /configs ● xredirect.txt --> /data/lang - trzeba wybraæ z pliku redirect-language.zip KOMENDY: ● say /server - poka¿ menu aby prze³±czyæ siê na jaki¶ serwer ● say_team /server - poka¿ menu aby prze³±czyæ siê na jaki¶ serwer ● pickserver - poka¿ menu aby prze³±czyæ siê na jaki¶ serwer ● say /follow - pod±¿aj za ostatnim prze³±czonym graczem na serwer na który siê prze³±czy³ ● say_team /follow - pod±¿aj za ostatnim prze³±czonym graczem na serwer na który siê prze³±czy³ ● say /retry - ponów po³±czenie z ostatnim serwerem jakim chcia³e¶ siê po³±czyæ je¶li by³ pe³ny ● say_team /retry - ponów po³±czenie z ostatnim serwerem jakim chcia³e¶ siê po³±czyæ je¶li by³ pe³ny ● say /stopretry - zatrzymaj ponawiane ³±czenie siê z serwerem ● say_team /stopretry - zatrzymaj ponawiane ³±czenie siê z serwerem ● redirect_announce_now - og³o¶ listê servera natychmiast, wymagany dostêp - ADMIN_KICK ● redirect_user - <playername|playerid> [servernum] - prze³±cz gracza [na dany serwer], wymagany dostêp - ADMIN_KICK CVARY: CVARy, musz± byæ wpisane do amxx.cfg. Dopiero ustawienie ich za pomoc± konsoli (bezpo¶rednie, ssh, rcon, hLSW ...) jest problematyczne z kilku powodów. ● redirect_active - 1/0 w³±cza/wy³±cza plugin - je¶li jest to ustawione na 0 wszystkie inne CVARy, s± ignorowane, domy¶lnie 1 ● redirect_auto -- 0 = wy³±czyæ automatyczne przekierowanie gdy serwer jest pe³ny -- 1 = gdy serwer jest pe³ny, przekierowuje na serwer losowo z listy -- 2 = gdy serwer jest pe³ny, przekierowuje na nastêpny serwer z listy -- 3 = zawsze przekierowuje (nawet je¿eli serwer jest pusty) z wyj±tkiem administratorów, przekierowanie na losowegy serwer -- 4 = zawsze przekierowuje (nawet je¿eli serwer jest pusty) z wyj±tkiem administratorów, przekierowuje na nastêpny serwer z listy -- 5* = zawsze przekierowuje (nawet je¿eli serwer jest pusty) w tym administratorzy, przekierowanie na losowy serwer -- 6* = zawsze przekierowuje (nawet je¿eli serwer jest pusty) w tym administratorzy, przekierowuje na nastêpny serwer z listy domy¶lnie 0 (* Je¶li chcesz tylko przekierowaæ ludzi ze starego serwera na nowy podczas okresu przej¶ciowego, nale¿y rozwa¿yæ u¿ycie T E G O pluginu, ³atwiejsze w obs³udze i ma wszystko co potrzeba) Zale¿no¶ci: Kiedy redirect_check_method jest ustawiony na 2 automatyczne przekierowanie wykryje, gdy serwer jest pe³ny i nie przekieruje do niego - w przeciwnym razie nie bêdzie mo¿na wykryæ i przekieruje gracza na pe³ny serwer Kiedy redirect_check_method jest ustawiony na 1 automatyczne przekierowanie wykryje, gdy serwer nie odpowiada i nie przekieruje do niego – w przeciwnym razie nie bêdzie mo¿na wykryæ i przekieruje gracza na wy³±czony serwer ● redirect_manual -- 0 = wy³±cza rêczne przekierowanie w say: /server -- 1 = umo¿liwia rêczne przekierowanie w say: /server -- 2 = umo¿liwia rêczne przekierowanie w say: /server i pokazuje podmenu kiedy gracz nie mo¿e zostaæ przekierowany -- 3 = umo¿liwia rêczne przekierowanie w say: /server i zawsze pokazuje podmenu z którego gracz mo¿e zdecydowaæ siê na przekierowanie (je¶li to mo¿liwe) domy¶lnie 0 Zale¿no¶ci Informacje kiedy serwer jest offline, mo¿na zobaczyæ tylko gdy redirect_check_method jest ustawiony na 1 albo 2 – w przeciwnym wypadku ka¿dy serwer bêdzie online i bêdzie mo¿na do niego przej¶æ Informacje (mapa i ilo¶æ graczy) mo¿e zostaæ wy¶wietlona tylko gdy redirect_check_method jest ustawony na 2 – w przeciwnym wypadku tego nie bêdzie ● redirect_follow -- 0 = wy³±cza ¶ledzenie gracza poprzez komende /follow na serwer gdzie dany gracz siê przekierowa³ – oczywi¶cie ludzie mog± nadal u¿ywaæ /server aby pój¶æ na ten sam serwer -- 1 = w³±cza ¶ledzenie gracza poprzez komende /follow na serwer gdzie dany gracz siê przekierowa³ ● redirect_external_address - To ustawienie jest konieczne, je¶li chcesz przekierowaæ do nazw DNS zamiast adresów IP, np. je¶li adres= w pliku serverlist.ini jest world1.n-ice.org zamiast 85.10.209.243. Je¶li nie wiesz jak to dzia³a i jakie s± nazwy DNS to pozostaw ustawienie puste Dostêpne ustawienia: Zestaw w³asnych nazw DNS adres serwera zewnêtrznego - potrzebne tylko w przypadku korzystania z nazw DNS zamiast adresów IP w SERVERFILE - to musi odpowiadaæ nazwie w SERVERFILE - w³±czaj±c port! Przyk³ad: redirect_external_address "my.cool.domain.example.com:27015" ● redirect_check_method - te ustawienie definiuje jakie informacje xREDIRECT odczytuje z innych serwerów na li¶cie. Ma te¿ wp³yw jak menu ma byæ wy¶wietlane. -- 0 = nie sprawdza innych serwerów -- 1 = tylko ping (aby sprawdziæ czy serwer jest online) -- 2 = sprawdza aktualn± ilo¶æ graczy, maximum mo¿liwych graczy i aktualn± mapê ● redirect_announce - to ustawienie okre¶la, czy xREDIRECT ma og³aszaæ serwery znajduj±ce siê na li¶cie serwerów -- 0 = wy³±cza og³oszenie -- "jaka¶ warto¶æ wiêksza od 0" = sekundy w jakim przedziale ma siê wy¶wietlaæ og³oszenie domy¶lnie 60 Zale¿no¶ci Jakie informacje s± og³oszane zale¿± od redirect_check_method Kiedy redirect_check_method jest ustawiony na 1 albo 2 og³oszenia bêd± pokazywa³y tak¿e czy serwer jest offline, je¶li nie odpowiada – w innym wypadku zawsze bêdzie pokazywa³o serwery online Kiedy redirect_check_method jest ustawiony na 2 og³oszenia bêd± pokazywa³y tak¿e czy serwer jest offline, je¶li nie odpowiada oraz aktualn±/maksymaln± liczbê graczy i jaka mapa – w przeciwnym wypadku nie bêdzie tych informacji w og³oszeniach ● redirect_announce_mode - komu maj± byæ wy¶wietlane og³oszenia: 1 = ¿ywi gracze, 2 = zmarli (tak¿e obserwatorzy), 3 = obaj, domy¶lnie 3 ● redirect_announce_alivepos_x - wy¶wietlane komunikaty w pozycji pionowej z y dla ¿ywych ludzi, domy¶lnie -1,0 ● redirect_announce_alivepos_y - wy¶wietlane komunikaty w horyzontalnej pozycji na y dla ¿ywych ludzi, domy¶lnie 0,01 ● redirect_announce_deadpos_x - wy¶wietlane komunikaty w pozycji pionowej dla martwych ludzi, domy¶lnie -1,0 ● redirect_announce_deadpos_y - wy¶wietlane komunikaty w horyzontalnej pozycji dla martwych ludzi, domy¶lnie 0,35 ● redirect_show - to ustawienie okre¶la, czy informacje na temat przekierowañ innych graczy s± wy¶wietlane w obszarze czatu. -- 1 = w³±cza informacje w obszarze czatu -- 0 = wy³±cza informacje w obszarze czatu domy¶lnie 1 ● redirect_adminslots - to ustawienie okre¶la, czy bêdzie traktowaæ adminów w sposób szczególny. Mo¿e byæ równie¿ postrzegane jako funkcja VIP. Kiedy w³±czone: # VIP-y mog± korzystaæ z retry, nawet gdy funkcja jest wy³±czona # VIP-y mog± przekierowaæ siebie na serwery z has³em niepublicznym # VIP-y mog± do³±czyæ na serwer z ustawionym adminslots = (okre¶lonym w serverlist.ini) # VIP-y nie s± automatycznie przekierowywane kiedy redirect_auto jest ustawiony na 3 lub 4 # gdy serwer jest pe³ny i VIP siê ³±czy, xREDIRECT wyszukuje zwyk³ego gracza, który jest pod³±czony w najkrótszym czasie i przekierowuje go do jednego z innych serwerów lub wyrzuca go z serwera je¶li slot na jakimkolwiek innym serwerze jest niedostêpny -- 0 = Adminslots jest wy³±czony -- 1 = Adminslots jest w³±czony domy¶lnie 0 Zale¿no¶ci: Ustawienie daje efekty tylko kiedy redirect_auto jest ustawiony na 1 lub 2 ● redirect_maxadmins - maksymalna liczba adminów, którzy maj± imunitet automatycznego przekierowania -- 0 = nieograniczona liczba adminów -- 1-32 = maksymalna liczba adminów domy¶lnie 0 ● redirect_retry - to ustawienie okre¶la, czy u¿ytkownicy, którzy zostali przekierowani bêd± mogli u¿yæ /retry i wej¶æ na serwer kiedy zwolni siê slot -- 0 = wy³±cza komendê /retry -- 1 = w³±cza komendê /retry ● redirect_hidedown - ukrywanie serwerów które s± offline (nie odpowiadaj±): -- 0 = nie ukrywa -- 1 = ukrywa w menu -- 2 = ukrywa w og³oszeniach -- 3 = ukrywa w menu i og³oszeniach domy¶lnie 0 Zale¿no¶ci Daje efekt tylko kiedy redirect_check_method jest ustawiony na 1 lub 2 ● redirect_localslots - to ustawienie okre¶la, czy gracze lokalni maj± pierwszeñstwo przed graczami z internetu. Mo¿e to zostaæ wykorzystane dla serwerów, które maj± wiêkszo¶æ graczy LAN (np. granie w kafejce internetowej). Dzia³a jak adminslots, przekierowuje graczy z internetu aby zrobiæ miejsce tym z sieci lokalnej Lokalny gracz to kto¶, kto ³±czy siê z lokalnego adresu, zgodnie z RFC 1918: 10.0.0.0 – 10.255.255.255 172.16.0.0 – 172.31.255.255 192.168.0.0 – 192.168.255.255 169.254.0.0 – 169.254.255.255 -- 0 = nie rezerwuj slotów dla lokalnych graczy -- 1 = rezerwuj sloty dla lokalnych graczy domy¶lnie 0 KONFIGURACJA: PLIK LISTY SERWERÓW Plik musi byæ w formacie ini. Opis: ● address = adres serwera (mo¿e byæ IP albo nazwa DNS) ● localaddress = adres serwera sieci lokalnej - niezbêdne do okre¶lenia tylko kiedy gracze tak¿e mog± siê po³±czyæ z sieci lokalnej ● port = port serwera - warto¶æ pomiêdzy 1025 a 65536, domy¶lnie 27015 ● cmdbackup = okre¶la jak czêsto ¿±danie UDP jest wysy³ane do serwera (z redirect_check_method > 0), domy¶lnie 2 ● noauto = 1 wy³±cza automatyczne przekierowanie na dany serwer niezale¿nie jak redirect_auto jest ustawiony, 0 oznacza kontrolê przez redirect_auto, domy¶lnie 0 ● nomanual = 1 wy³±cza rêczne przekierowanie na dany serwer niezale¿nie jak redirect_manual jest ustawiony, 0 oznacza kontrolê przez redirect_manual, domy¶lnie 0 ● nodisplay = je¶li jest ustawione na 1 to bêdzie ukrywaæ serwer z listy serwerów i komunikatów, domy¶lnie 0 ● adminslots = je¶li jest ustawione na 1 plugin bêdzie przekierowywa³ ludzi tylko z zarezerwowanym slotem gdzie jest np. 12/13 graczy na danym serwerze gdzie siê chce przej¶æ, domy¶lnie 0 ● password = has³o potrzebne aby wej¶æ na serwer, domy¶lnie zostawione puste miejsce ● publicpassword = je¶li ustawione na 1, ka¿dy gracz mo¿e siê po³±czyæ na serwer z has³em, kiedy ustawione na 0 mog± przej¶æ tylko admini, domy¶lnie 0 Domy¶lna nazwa pliku to serverlist.ini Ta nazwa mo¿e byæ zmieniona ale tylko edytuj±c ¼ród³owy plik .sma i skompilowany do formatu .amxx serverlist.ini powinien wygl±daæ mniej wiêcej tak: [pierwszy serwer] address=example.n-ice.org port=27015 cmdbackup=5 noauto=1 nomanual=1 nodisplay=0 [drugi serwer] address=example2.n-ice.org port=27015 Wszystkie serwery musz± mieæ takie same SERVERFILE. Oznacza to, ¿e je¿eli masz serwer A i B oba serwery musz± mieæ siê na li¶cie. Tak wiêc serwer zawsze musi mieæ siebie w swojej li¶cie. W innym przypadku plugin nie bêdzie dzia³aæ poprawnie. Nale¿y pamiêtaæ, ¿e przy u¿yciu wiêcej ni¿ 5 serwerów w SERVERFILE musisz zmieniæ okre¶lenie MAX_SERVERFORWARDS i ponownie skompilowaæ plugin. Je¶li jest wiêcej serwerów w pliku ni¿ okre¶lone przez MAX_SERVERFORWARDS to reszta serwerów bêdzie ignorowana. Nie ma potrzeby, aby dodaæ nomanual = 1, noauto = 1 lub podobnego do tego. T£UMACZENIA: ● Angielski - xOR (xor@n-ice.org) ● Niemiecki - xOR (xor@n-ice.org) ● Duñski - Multiply (multiply@all-scripts.net) - www.JUHP.net ● Francuski - kEnNy_^ ● Wêgierski - Millertrash ● Szwecki - R4x ● Fiñski - X3D (x3d@netti.fi) ● Holenderski - Janet Jackson ● Hiszpañski - KylixMynxAltoLAG (zarpadoenlag@hotmail.com) ● Polski - _KaszpiR_ ● Islandzki - Throstur ● Rosyjski - [-] (exot1k@mail.ru) ● Leetspeak - Curryking [former version by Twilight Suzuka (http://www.alphapoint.org/rcr)] ● Serbski - iggy_bus ● £otewski - Toster v2.1 ● Portugalski (Portugalia) - H(x)m3m do S@c0 ● Portugalski (Brazylia) - commonbullet MINIMALNE WYMAGANIA: ● Metamod v1.18 ● HLDS v3.1.1.1 ● AMXX v1.70 WYMAGANE MODU£Y: sockets |