Śpiąca Królewna.
W Counter Strike'u rozró¿niamy kilkana¶cie typów map. W tym arcie postanowi³em je opisaæ ]:->
aim_ S± to ma³e mapki, na których bronie le¿± na ziemi. as_ Mapy typu as (assassination - zamach) polegaj± na ucieczce jednego VIPa w którego wciela siê gracz z dru¿yny CT. Owy VIP posiada USP, 200 kamizelki oraz 100 HP (i nie mo¿e nic kupiæ). Celem dru¿yny CT jest pilnowanie ten osoby, a T zabicie go (co chyba logicznie ^^,). Jest za to jedno ale - CT ma wszystkie bronie, a terrory¶ci nei maj± dostêpu do wszystkich broni, zaledwie do kilku. awp_ Mapy na otwartej, rozleg³ej przestrzeni polegaj±ce na æwiczeniu swoich umiejêtno¶ci snajperskich za pomoc± karabinu zwanego AWP lub AWM (Arctic Warfare Magnum). cs_ S± to mapy typu Hostage Rescue. Dru¿yna CT jako zadanie ma uratowaæ zak³adników - doj¶æ do nich, a pó¼niej bezpiecznie doprowadziæ ich do Rescue Pointu (zazwyczaj respawn CT). Terrory¶ci maj± na celu nie doprowadziæ do odbicia zak³adników. de_ S± to mapy w trybie Bomb/Defuse (de_ pochodzi od s³owa demolition). Zadaniem terrorystów jest pod³o¿enie bomby na bomb site (zawsze na mapie s± 2, oznaczone jako A oraz B) oraz pilnowanie aby dru¿yna anty-terrorystów jej nie rozbroi³a. Zatem zadaniem CT jest nie dopu¶ciæ do pod³o¿enia bomby lub rozbrojenie jej (w tym wypadku Defuser Kit jest bardzo przydatny). fy_ Mapy fy (Fight Yard) s± bardzo podobne do mapek tylu aim_. Jedyn± ró¿nic± jest ilo¶æ przeszkód, których na mapach fy_ jest wiêcej (czêsto mapki fy_ s± w budynkach, np. fy_pool_day). he_ Na tych mapach jedyn± broni± s± granaty wybuchowe (High Explosive, w grze nazwane he_granades). ka_ Mapy, na których albo walczy siê na no¿e albo siê skacze (np. æwiczy siê longjumpy). surf_ Na mapach tego typu nie strzela siê, tylko surfuje po specjalnych pochy³ych ¶cianach :) Na mapach he_, ka_ oraz surf_ kupowanie broni jest uniemo¿liwione, a na mapach aim_, awp_ oraz fy_ albo uniemo¿liwione, albo utrudnione. |